شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

مدیرعامل شرکت آواژنگ سیستم:

فناوری اطلاعات میان بری سریع برای ورود زنان به عرصه های اقتصادی است

طهماسبي

سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۰:۰۰


یک کارشناس حوزه فناوری اطلاعات، حضور زنان در حوزه IT را به نسبت سایر حوزه های کسب و کار مثل حمل ونقل، ساخت و ساز، صنایع نفتی و غیره چشمگیر ارزیابی کرد و در توضیح آن گفت: IT صنعت جوانی است و به همین دلیل باورهای منفی که در صنایع دیگر در خصوص عملکرد زنان نهادینه شده است مثل این اعتقاد که پروژه های بزرگ باید در حیطه مدیریت مردان باشد، کمتر در این بخش مشاهده می شود.<BR>

وایمکس نیوز - بیتا طهماسبی، مدیرعامل شرکت آواژنگ سیستم با بیان این مطلب افزود: صنعت فناوری اطلاعات صنعتی است دانش محور و عوامل فیزیکی از جمله قدرت بدنی مردانه و حضور فیزیکی و قید زمانی که دشواری هایی را برای فعالیت اقتصادی زنان در پی دارد در این عرصه کمتر مشاهده می شود; همین عوامل محیط مناسبی برای حضور بانوان در بخش کسب و کار IT پدید آورده است.
وی با اشاره به تعداد روز افزون بانوان فارغ التحصیل در رشته IT گفت: واقعیت این است که ما کم کسری در بخش دارندگان مدرک مهندسی نداریم بلکه مشکل و کاستی در بخش توانمندی مهندسان و قدرت مدیریت است.
وی افزود: در حقیقت جذب خانم ها در بخش کسب و کار بالاست اما متاسفانه درصد خانم هایی که موفق به راه یافتن به مدارج بالای کسب و کار می شوند بسیار اندک است که عوامل مختلفی زیر عنوان یک نگاه تاریخی غلط به خانم ها منجر به پدید آمدن این معضل شده اند.
طهماسبی نبود خودباوری در میان زنان را عاملی تاثیر گذار در ناکامی جامعه بانوان برای فتح مناصب بالای کسب و کار دانست و گفت: در شرایط استخدام بارها مشاهده شده که خانم ها مشاغل کارشناسی با حقوق کمتر را می پذیرند در حالیکه آقایان با همان توانمندی، حاضر به پذیرفتن چنین شرایطی نیستند.
وی افزود: نبود خودباوری در فضای کاری هم بانوان را دنبال کرده و به روند فعالیت شان آسیب می زند و مانعی برای ظهور و بروز مدیران زن توانمند، مقتدر و خلاق می شود.
مدیرعامل شرکت آواژنگ سیستم گفت: مسوولیت های خانوادگی و شرایط طبیعی بانوان مثل دوران بارداری و غیره عواملی است که یک کارفرما را نسبت به استخدام خانم ها در مناصب حساس با وجود واجد شرایط بودن، مردد می سازد.

وی افزود: در کشورهای توسعه یافته با اصلاح قوانین و تساوی مسوولیت زنان و مردان در خانواده این معضل و روند نابرابر برطرف شده است. به عنوان مثال در سوئد مرخصی زایمان مادر با پدر مساوی است.
طهماسبی حضور زنان در فضای مجازی و کسب و کارهای دنیای مجازی را عاملی موثر در تغییر شرایط و قواعد سنتی کار دانست و گفت: فضای سایبر محدودیت های زمانی و مکانی را پشت سر نهاده و فرصتی استثنایی پیش روی خانم ها گذاشته تا از مسیری میان بر به عرصه فعالیت های اجتماعی و اقتصادی پا بگذارند.

 

 

 

گفتنی است هفتمین همایش کارآفرینی زنان با عنوان کارآفرینی زنان در حوزه فناوری اطلاعات توسط انجمن زنان مدیر کارآفرین و با همکاری انجمن ملی زنان کارآفرین، شورای عالی انفورماتیک کشور، سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و انجمن انفورماتیک ایران فردا در محل مرکز تحقیقات مخابرات برگزار خواهد شد.
علاقه مندان به حضور در این همایش می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت همایش در آدرس http://www.hamayesh7.ir مراجعه کرده و یا از طریق شماره تلفن: 88514520 و فکس: 88503795 با دبیر خانه همایش تماس بگیرند.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو